Hvordan Sikrer Du Hjemmekontoret?

Hjemmet som arbejdsplads

At have hjemmekontor er blevet standard under corona-krisen, men hvordan sikrer du at dine personlige data er sikre når du arbejder hjemme?

Gennem de sidste (snart) to år, er hjemmekontor blevet noget flere og flere bruger til daglig. Det betyder også at flere og flere bruger deres hjemmecomputer til mere end hvad de ellers ville gøre.

Hvordan sikrer man så sig selv og sit privatliv bedst muligt? Det nemme svar er følgende: Lad være med at bruge din egen computer til at lave arbejdsrelaterede opgaver på, og i stedet sørge for at få en computer (og separat internetforbindelse) med hjem fra din arbejdsplads.

For rigtigt mange er det dog ikke en mulighed, og der skal derfor lidt mere til.

For det første er det ekstremt vigtigt at have en ordentlig sikkerhedsløsning, med både antivirus og firewall.

Hvis du ligesom mange andre bruger e-mails i forbindelse med arbejdet, er det en god ide at bruge et separat mailprogram/webmail, så arbejdsmails og privatmails ikke sammenblandes. Dette gør det en smule sværere for eventuelle svindlere at “springe” mellem mailkonti og inficere.

Derudover kan det være en god ide at have arbejdsdelen lagt ind på en separat harddisk, for at undgå sammenblanding i dine private filer.

Sidst men absolut ikke mindst, er det ekstremt vigtigt at få opdateret dine systemer og programmer, da det er den nemmeste måde at få lukket potentielle sikkerhedshuller, hvilket er noget alt for mange danskere glemmer (eller bevidst undgår)

Har du brug for hjælp til at sikre din hjemmearbejdsplads? Så tag en snak med vores dygtige konsulenter, og lad os hjælpe dig godt på vej. Kontakt os >>HER<<.